Sidor

10 januari, 2010

hej.
jag kan inte påstå på något sätt att jag har rätt i den här situationen, eller att jag överhuvudtaget har gjort rätt. jag tänker inte bortförklara mig i nått, även fast jag har en viss syn på situationen som inte riktigt kommer överens med andras syner. men det är en annan historia.

hela grejen med det här är att folk säger att jag har "vunnit" när det egentligen är jag som ska förlora. Att vissa får ta en steg tillbaka.

varför skulle jag anstränga mig för att umgås med mina vänner? försöka att vinna något jag redan har?

det som gör mest ont är att detta är sagt av en person som jag verkligen trodde ville umgås med mig för att vi är vänner, inte för att jag har vunnit personen.

jag tar dig för min bästa vän. vår vänskap ser jag som en självklarhet.
inte någonting jag måste vinna.
(men om jag nu måste, ska ni veta att jag tänker ställa upp till kamp för er, för det är ni värda)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar